در هر قاره و کشور رفتارهای متفاوتی وجود دارد اما در کشور آلمان رفتارهای متفاوت تری دیده می شود و مردم آن کشور حساس تر هستند. بهتر است قبل از این که به آن کشور سفر کنید درباره رفتارهای مردم و عادت های آن ها و اختلاف ساعت ایران و آلمان اطلاعات کافی را کسب کنید تا بتوانید سفر خوبی بگذرانید. یکی از رفتارهای جالب آلمانی ها این است که ماموری در مترو بلیط شما را چک نمی کند برای استفاده از مترو اما اگر ماموری از کسی بلیط بخواهد و فرد نداشته باشد 30 برابر هزینه بلیط جریمه خواهد شد. در مکالمه با آلمانی ها همیشه به یاد داشته باشید که از هیتلر با آن ها صحبت نکنید چون آن ها دوست ندارند در مورد هیتلر و کارهایی که با دنیا و انسان ها کرده است صحبت کنند و به شدت ناراحت می شوند. اگر می خواهید در هتل های کشور آلمان اقامت داشته باشید توجه کنید که در این هتل ها دمپایی وجود ندارد و اگر عادت به پوشیدن دمپایی دارید حتما همراه خود داشته باشید.
معمولترین سرویس لازم برای ترمزها یا نگهداری از سیستم ترمز تعویض لنت ترمز میباشد. لنتهای ترمز معمولا دارای یک قطعه فلزی به نام سایش نما (نمایش دهنده میزان سایش و فرسودگی) هستند. وقتی لنتها به اندازه کافی فرسوده شوند، در زمان گرفته شدن ترمز سایش نما با دیسک ترمز باعث تماس این قطعه با دیسک ترمز شده و صدای سوت به گوش میرسد که از تماس قطعات فلزی(لنت و دیسک)حاصل میشود.
بر روی نوعی از لنتهای چرخ جلو یک فیش بصورت جاسازی شده در لنت، بین آخرین نقطه اتصال لنت و بدنه فلزی آن، شرکتهای سازنده لنت قرار داده اند که وقتی لنت در آستانه تمام شدن قرار میگیرد بوسیله آن یک چراغ در پشت آمپر به راننده هشدار میدهد تا لنتها را تعویض کند. در ضمن یک دریچه(فضای خالی) بازدید در سیلندر ترمز دیسکی وجود دارد که از طریق آن میتوانید میزان فرسودگی لنتهای ترمز را مشاهده کنید.
در ترمز کاسه ای ، کاسه ترمز به چرخ متصل است و همراه آن گردش میکند. دو عدد کفشک آهنی هلالی شکل که لنتهای ترمز بر روی آن کوبیده شده روی طبق ثابت محور نصب شده اند .در حالت عادی که خودرو نیاز به ترمز کردن ندارد کفشکها به طوری تنظیم میشوند که فاصله کمیبین کاسه ی ترمز و لنتهای روی کفشک وجود داشته باشد وقتی راننده پدال ترمز را میفشارد فشار روغن در سیلندر اصلی افزایش یافته به سیلندر چرخها هدایت میشود پیستونهای داخل سیلندر چرخ در اثر فشار روغن از یکدیگر دور شده کفشکهای ترمز را به طرف کاسه ی ترمز حرکت میدهند در اثر نیروی وارد از لنت هر کاسه ی ترمز نیروی اصطکاک بین کاسه ترمز و لنت ایجاد میشود و نتیجه ان ایجاد شتاب منفی در چرخ و متوقف کردن ان است .
علاوه بر نیروی هیدرولیکی موثر بر کفشکهای ترمز نیروی دیگری هم در ترمزها ی کفشکی تولید میشود که عمل لنتهای کفشکی است عمل خودکار در اثر رخش کاسه و ثابت بودن لنت در هنگام (servo-action) خودکار ترمز کردن در کاسه ی ترمز بوجود میاید کفشک ترمز در یک نقطه از طبق ثابت و در نقطه ای دیگر به وسیله پیستون سیلندر چرخ به سمت کاسه ی ترمز فشرده میشود به انتهای قسمتی از کفشک ترمز که در روی طبق ثابت است پاشنه و به قسمتی که به وسیله ی پیستون سیلندر چرخ حرکت میکند پنجه گویند .
هر گاه جهت چرخش کاسه ی ترمز از طرف پنجه به طرف پاشنه کفشک باشد ان را کفشک محرک و هر گاه جهت چرخش کاسه ا ز طرف پاشنه به طرف پنجه باشد فشک را متحرک گویند پاشنه کفشک محرک در هنگام ترمز کردن مایل است قسمت پایین لنت را در کاسه ی ترمز فرو برده نیروی بسیار زیادی در نزدیکی پاشنه ی لنت ایجاد میشود.این نیروی فرو رونده درکاسه ی ترمز نیروی اصطکاک نسبتا زیادی را در بین لنت و کاسه تولید میکند و باعث شتاب منفی زیادی درچرخ میگردد در کفشک متحرک جهت نیرو از طرف پاشنه به طرف پنجه بوده و باعث عقب راندن لنت از کاسه میشود.
کفشک بندی سیمپلکس
کفشک بندی دوپلکس
کفشک بندی سرو
?) کفشک بندی سیمپلکس
چندین نوع کفشک بندی سیمپلکس وجود دارد که بر حسب نوع شناور یا ثابت بودن و نوع تکیه گاه پاشنه کفشک چرخشی یا لغزشی دسته بندی میشود در کفشکهای سیمپلکس ضریب مخصوص افزایش نیروی اصطکاک کفشکها در حدود ? است که قسمت بیشتر ضریب اصطکاک ایجادی در کفشک محرک و قسمت اندک ان در کفشک متحرک ایجا د میشود بنابراین اختلاف نیرو ی بین دو کفشک خیلی زیاد است بیشترین خوردگی لنت در کفشک محرک است و مقدار کمیاز لنت متحرک ساییده میشود به این دلیل گاهی لنت قسمت متحرک را نازک تر میکوبند گاهی سیستم محرک لنتهای کفشک از نوع گوه ای است و بعضی اوقات محرک بادامکی از محاسن سیستم بادامکی ساییدگی یکسان لنتها در کفشک محرک و متحرک است زیرا بادامک محرک کفشکها در محل ثابتی در روی طبق مستقر شده است و از معایب ان میتوان قدرت زیاد برای راه اندازی و استحکام زیاد قطعات را نام برد زیرا نیروهای نامساوی بر بادامک وارد میشود.
لنت ترمز پژو تیگران
?) کفشک بندی دوپلکس :
در این نوع کفشک بندی دو پیستون به کار رفته است که نتیجه ی ان محرک کردن هر دو کفشک جلو و عقب است.حسن ترمز دوپلکس توزیع یکسان نیرو در بین لنتها محرک و متحرک است ساییدگی هر دو لنت برابر و ضریب C= افزایش نیرو نیز در ان ? میباشد
?) کفشک بندی سرو
از این کفشک بندی در محور عقب کامیونهای تجاری سبک استفاده میشود اساسی ترین مزیت کفشک بندی سرو ان است که نیروی تکیه گاهی)پاشنه ای ( فشک محرک به کفشک متحرک وارد میشود و در نتیجه ضریب ? تن استفاده میشود میرسد به این دلیل در اغلب کامیونهای بیش از ? C= افزایش نیرو در ان به ? ترمزهای کاسه ای در چرخهای عقب اغلب اتومبیلهای سواری و در خودروهای سنگین (باری و مسافر بری) هم معمولا در همه ی چرخها کاربرد دارد.
در این مقاله به قیمت ماشین در ترکیه میپردازیم تا اگر قصد مهاجرت به ترکیه دارید، در خرید خودرو به مشکل برنخورید. بعد از مهاجرت به ترکیه و اجاره یا خرید ملک در ترکیه، نوبت به خرید خودرو در ترکیه میشود که با توجه به برندهای حاضر در ترکیه، احتمالاً خرید سخت ولی خوشایندی را در پیش داشته باشید.
فرقی ندارد که شما از ایران به ترکیه مهاجرت کرده باشید یا یک کشور دیگر، به هر حال برای خرید خودرو میتوانید از امتیازهایی که کشور ترکیه برای شما در نظر گرفته استفاده کنید. به علاوه اگر در حال حاضر خودرو دارید و میتوانید به سادگی ماشین خود را به کشور ترکیه انتقال دهید و دیگر به دنبال لیست قیمت ماشین در ترکیه نباشید که به این کار کاپوتاژ ماشین میگویند. برای خرید در ترکیه برای مهاجرین محدودیتهایی هم در نظر گرفته شده که از مهمترین آنها میتوان به محدودیت در تعداد خرید خودرو اشاره نمود که هر مهاجر تنها میتواند یک خودرو نو یا دست دوم بخرد.
همانطور که گفتیم، کشور ترکیه برای خرید خودرو توسط مهاجرین، امتیازهایی را در نظر گرفته که از مهمترین آن میتوان به معافیت مالیاتی خودرو اشاره نمود؛ یعنی مهاجری که در کشور ترکیه خودرو خریداری کند، لازم به پرداخت مالیات خرید خودرو نیست و فقط قیمت ماشین در ترکیه را میپردازد. البته این مزیت فقط مربوط به مالیات خرید خودرو در ترکیه است و مالیات جاده که به صورت سالانه اخذ میشود جزو این مزایا نبوده و باید هزینه آن را به طور کامل پرداخت کنید.
اکثر برندهای مطرح دنیا در ترکیه عرضه میشوند و نمایندگی رسمی دارند که همین موضوع دست شما را برای انتخاب خودرو در ترکیه، بسیار باز گذاشته است و باعث کاهش قیمت ماشین در ترکیه نیز شده است. با توجه به این که تنوع برند خودرو در ترکیه فوق العاده زیاد است، ما فقط به معروف و پر استفاده ترین برندها در ترکیه اشاره میکنیم که اگر میخواهید در ترکیه خودرو بخرید، انتخاب راحتتری داشته باشید.
البته این لیست درباره قیمت خودروهای لوکس در ترکیه صدق نمیکند و برای خرید خودرو لوکس در ترکیه باید حداقل 700 هزار لیر هزینه کنید تا بتوانید یک ماشین لوکس داشته باشید.
یکی دیگر از گزینههای خوب برای خرید خودرو در ترکیه، خرید خودروی دست دوم است که قیمت ماشین در ترکیه را به شدت کاهش میدهد و اگر به هر دلیل علاقهای به خرید خودرو نو در ترکیه ندارید، میتوانید به سراغ این گزینه بروید. برآورد هزینه و ارائه لیست قیمت خودروی دست دوم در ترکیه تقریباً غیر ممکن است زیرا برخلاف ماشینهای نو، فاکتورهای مهمی برای خرید ماشینهای دست دوم در ترکیه وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به منطقه پلاک ماشین و کارکرد خودرو اشاره نمود.
به قوانین خرید خودرو در ترکیه برای مهاجرین میرسیم که مقداری با ساکنین خود ترکیه متفاوت است. دقت داشته باشید که قوانین هر کشور مختص خودش بوده و شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که دقیقاً قوانین ایران برای خرید خودرو در ترکیه هم اجرا شود، پس به نکات و قوانینی که در ادامه گفته میشود دقت داشته باشید.
پرداخت مالیات جاده در ترکیه به صورت سالانه انجام میشود و بدین ترتیب شما در همان ابتدای خرید خودرو باید مالیات یک ساله خود را پرداخت کنید. دقت داشته باشید که مهاجرین فقط از پرداخت مالیات خرید خودرو معاف هستند و نه مالیات جاده، پس قیمت ماشین در ترکیه را باید به علاوه این هزینههای جانبی در نظر بگیرید و بپردازید.
طبق قوانین ترکیه، استفاده از خودرویی که توسط مهاجرین خریداری میشود، فقط برای خود شخص و اعضای خانواده او قانونی است و هیچ فرد دیگری نمیتواند از خودروی خریداری شده به هیچ شکلی استفاده کند.
در مورد معافیت مالی خودرو برای مهاجرین صحبت شد که معاف از مالیات هستند و تأثیر زیادی در قیمت ماشین در ترکیه میگذارد، ولی این امتیاز فقط برای مهاجرین بوده و ترکها از این مزیت برخوردار نیستند، زیرا اگر به این شکل بود دیگر اصلاً نیازی به قانون مالیات خرید خودرو نبود، پس ساکنین خود ترکیه باید برای خرید ماشین، مالیات پرداخت کنند.
خودروی مهاجرین با پلاک آبی که شماره ثبت (MA / MZ) دارد مشخص میشود و تا زمانی مهاجرین مجاز به استفاده از این پلاک میباشند که در کشور ترکیه اقامت رسمی داشته باشند و با تمام یا تمدید نشدن اقامت مهاجر در ترکیه، استفاده از این پلاکها برای مهاجر ممنوع بوده و در صورت استفاده با فرد برخورد میشود.
بعد از خریداری خودرو به مدت حداکثر 90 روز فرصت دارید که خودروی خود را در دفتر ثبت ترافیک ثبت کنید.
در ترکیه خودرو بخرم یا نه!
شاید این 3 عامل که در ادامه گفته میشوند، مهمترین دلیل برای خرید نکردن خودرو در ترکیه باشد. خوب این 3 عامل شامل هزینه بالای نگهداری خودرو، هزینه بسیار بالای بنزین و دسترسی خیلی ساده به ناوگان حمل و نقل عمومی در ترکیه است که خرید خودرو در ترکیه را به یک کار غیر منطقی تبدیل میکند.
اما از طرف دیگر با وجود امکان خرید اقساطی خودرو در ترکیه و وجود انواع ماشین هیبریدی و دیزلی در ترکیه، 3 عامل گفته شده به کنار میروند و خرید خودرو در ترکیه منطقی جلوه میکند، پس اگر میخواهید در ترکیه خودرو بخرید، حتی المکان به سراغ ماشینهای هیبریدی یا دیزلی بروید.
خرید ماشین قسطی در ترکیه یکی از راههای معمول برای خرید ماشین است که مهاجرین هم میتوانند از این شرایط استفاده کنند و متناسب با نوع درآمد و هزینه اولیه خود، ماشین مناسبی خریداری کنند. در خرید خودروی قسطی در ترکیه باید دقت داشت و حتماً از یک فرد مورد اعتماد، مشاوره گرفت زیرا قوانین این کشور با ایران برای خرید اقساطی ماشین متفاوت است.
ولی به طور کلی خرید اقساطی خودرو در ترکیه فرصت خوبی است که از هزینه بنزین هم راحت شوید و به سراغ خرید ماشینهای هیبریدی یا دیزلی بروید که هزینه نگهداری کمتری هم دارند و از هر نظر به صرفهتر هستند.
مقایسه قیمت خودرو در ایران و ترکیه را در دو فاکتور خلاصه میکنیم. قیمت ماشین در ترکیه بدون در نظر گرفتن نوسانات روزانه خودرو در ایران خیلی به صرفهتر است و با توجه که نوسانات خودرو به این شکل در ترکیه وجود ندارد، پس خرید خودرو در ترکیه خیلی بهتر از ایران است. ولی عامل دوم هزینههای جانبی خودرو مثل هزینه تعمیرات و بنزین است که در ترکیه خیلی بیشتر از ایران است که این موضوع هم در ایران با توجه به نوسانات بدون حد و مرز در آینده نزدیک به ترکیه نزدیک میشود.
نتیجه: در مقایسه قیمت خودرو در ایران و ترکیه به عالی بودن شرایط خرید خودرو در ترکیه پی میبریم. البته اگر قصد سرمایه گذاری روی خودروها را دارید، در ترکیه به مقصود خود نخواهید رسید و بهتر است به سراغ ملک و املاک در ترکیه برای سرمایه گذاری بروید.
عنوان:
قیمت ماشین در ترکیه
استفاده از کلاس آموزشی آنلاین مورد توجه و استقبال بسیاری از مخاطبان در سراسر جهان قرار دارد. با استفاده از کلاس آنلاین، امکان دسترسی به آموزشهای گوناگون، بدون محدودیت زمان و مکان، فراهم است. در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی مزایای کلاس آنلاین بپردازیم. پس برای پاسخ به سوالاتی مانند منظور از کلاس آنلاین چیست و چگونه کلاس آنلاین برگزار کنیم، با ما همراه باشید.
کلاس آنلاین یک محیط آموزشی است که محدودیت زمانی و مکانی برای شرکت کنندگان آن وجود ندارد. در کلاس آنلاین به شرکت کنندگان، آموزش از راه دور ارائه میشود و آنها میتوانند در یک فضای مجازی با هم تعامل داشته باشند. این محیط آموزشی میتواند یک کلاس آنلاین یک نفره یا چند نفره باشد.
کلاس مجازی یا کلاس آنلاین، بخشی از سیستم LMS) Learning Management System) است. ال ام اس، در واقع پلتفرمهای نرم افزاری برای ایجاد، مدیریت و سازماندهی دورههای آموزشی آنلاین هستند که از بستر اینترنت استفاده میکنند تا بین دانش آموزان و موسسات آموزشی ارتباط برقرار کنند. هدف از LMS بالا بردن قابلیت های یادگیری است که توسط عموم هم به راحتی قابل دسترس و استفاده باشد.
برای برگزاری کلاس آنلاین می توانید به پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین ایلرنو (elearno.ir) مراجعه کنید.
افراد شرکت کننده در کلاس آنلاین، معمولا دانش آموزان و مدرسان هستند. کلاسهای آنلاین به دو دسته کلاس آنلاین بدون نظارت و کلاس آنلاین با نظارت تقسیم میشود که در ادامه به بررسی و مقایسه این دو نوع کلاس آنلاین خواهیم پرداخت.
در این کلاسها دانش آموزان بدون حضور و کمک مدرس به یادگیری مواد آموزشی میپردازند. مطالب آموزشی، معمولا در قالب یک پاورپوینت یا ویدئو، به دانش آموزان ارائه میشود. این شیوه، یک دوره آموزشی الکترونیک خصوصی است که میتواند آزمونهای آنلاین خودکار هم داشته باشد. در کلاس آنلاین بدون نظارت، مدرس، تنها یادگیری دانش آموزان را ارزیابی میکند و گاهی اوقات اصلا مدرسی وجود ندارد.
در این نوع کلاس آنلاین، مطالب آموزشی در زمان خاصی به صورت آنلاین، ارائه میشود. فراگیران نیز به وسیله یک برنامه ویدئو کنفرانس در کلاس حضور دارند. همچنین، امکان تعامل مدرس و دانش آموز در کلاس درس به راحتی فراهم است. این نوع کلاس آنلاین، به دلیل اینکه تحت رهبری و نظارت مدرس قرار دارد، به کلاس سنتی شبیهتر است.
منبع: پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین ایلرنو (elearno.ir)